Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_comments is deprecated since version 4.3.0! Use
instead. in /home/ardabiln/public_html/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_Facebook_Widget is deprecated since version 4.3.0! Use

Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_instagram is deprecated since version 4.3.0! Use
instead. in /home/ardabiln/public_html/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_pinterest is deprecated since version 4.3.0! Use

Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_social_widget is deprecated since version 4.3.0! Use
instead. in /home/ardabiln/public_html/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_subscribe_widget is deprecated since version 4.3.0! Use

Notice: The called constructor method for WP_Widget in tt_125ad_widget is deprecated since version 4.3.0! Use
instead. in /home/ardabiln/public_html/wp-includes/functions.php on line 3916

Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_weather is deprecated since version 4.3.0! Use

Notice: The called constructor method for WP_Widget in T20_soundcloud is deprecated since version 4.3.0! Use
راهي مشهدالرضا | نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های اردبیل

راهي مشهدالرضا

وارد دانشگاه که شدم. دورتا دور فضای سبز اطراف ساختمان نهاد رهبری چمدان های رنگارنگ را دیدم و دانشجویان ایستاده یا نشسته کنار چمدان ها با چشمانی منتظر راهی شدن. والدین دانشجویان هم گاه نگران و گاه با ذوق و شوق خاص به نظرم می رسیدند. دقایقی بعد نماز جماعت با حضور دانشجویان دانشگاه های استان، والدین دانشجویان و مسئولین اردو در مسجد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. دانشجویان از زیر سایه منور قرآن رد شده سوار اتوبوس های ۱ ( علوم پزشکی) ۲ ( محقق) و ۳ ( آزاد و پیام نور) شدند. ساعت ۱۰ بعد از مرتب کردن دانشجویان طبق لیست هر دانشگاه، حضور غیاب کردن دانشجویان، مستقر شدن دانشجویان و مسئولین، برداشتن وسایل لازم اردو و تمهیدات لازم، اتوبوس ها دانشگاه علوم پزشکی را به مقصد نور ترک کردند. پشت سرشان آب جاری کردیم و با ذکر (فالله خیر حافظا و هو ارحم اراحمین ) راهی سفر شدیم. سفر با مشرف شدن کاروان به حضور ملکوتی امام راحل (ره) آغاز گشت. تا سرآغاز عهدی دوباره باشدبا امام خوبی ها. دستانمان را قلاب کردیم دور گره های حرم سبز امام. زمزمه ای می سرود: معمار کبیر انقلاب سزاست که بوسه بزنیم به خاک پای زائرانت چرا که امنیت و آسایش و دینداریمان مدیون زحماتت بی دریغت در عصر غیبت امام زمان (عج) است. از حرم که خارج شدیم دانشجویانی که در تهران قرار بود به اردو ملحق شوند، هم رسیدند. اتوبوس ما دیر به حرم امام (ره) رسید. تا رسیدیم متوجه شدیم خیلی از دانشجویان به زیارت قبور شهدا در بهشت زهرا کنار حرم مطهر رفته اند. این بود که ما هم عرض ارادتی هر چند از دور به خدمت شهدایی که جان برکفان ولایت بودند کردیم. قبل از ظهر وارد حرم مطهر عمه سادات شدیم و طبق فرموده امام رضا (ع)، ابتدا به خدمت این بانو رسیدیم. دانشجویان با دلهایی منتظر و چشمانی گریان راهی مسجد مقدس جمکران شدند. اینجا دیگر کجاست؟ گنبدهای کنار هم مسجد از دور نام و نشان امام منتظر را هویدا می سازد. انگار این مسجد بیشتر از هرجای دیگر امام زمان ما را دیده است. نماز خواندیم و دعا و راز و نیاز و تقریبا ۲ ساعت آنجا بودیم. هوا گرم بود. چادرهای مشکی دانشجویان گرما را بیشتر به خود جذب می کرد و ما بیشتر به آیه ( قل نار جهنم اشد حرا ) ایمان می آوریم. از آنجا بلافاصله راهی مشهد الرضا شدیم. فاصله طولانی بود و دلها متلاطم. یکی از دانشجویان صدایم کرد رفتم. گفت بار اولش است که به مشهد می آید گفت تا به خود حرم نرسد باور نمی کند که دارد کجا می رود. لبخند زدم. گفتم تو چند سالت است. گفت: ۲۰ گفتم: اولین بار؟ رفتم وسط اتوبوس بلند گفتم خواهرا کی اولین بارشه که می ره مشهد دستشو بلند کنه. دست ۷ ۸ نفر اومد بالا. خیلی تعجب کردم. گفتم بچه ها التماس دعا. اونایی که اولین بارشونه میان مشهد امام رضا هر چی بخوان بهشون میده. یکی گوشه چادرمو تکون داد. برگشتم. گفت این جوری نگو امام رضا حاجت همه رو میده صدای همه رو میشنوه فقط کافیه ما رو بپذیره. منقلب شدم اشک در چشمانم حلقه زد. سرم را که بالا آوردم. حلقه اشک را در چشمان همه یافتم. ناخود آگاه همه غرق اشک شدیم. بلند گفتم برای اینکه امام رضا (ع) با اون دل رئوفش همه ما رو بپذیره صلوات بفرستید. داخل اتوبوس بسته های فرهنگی اولیه به دانشجویان ارائه شد از جمله جزوه پله پله تا ملاقات خدا که در رابطه با آداب زیارت ائمه (ع) بود و مسابقه دلنوشته برای امام عصر (عج). ساعات و دقایق سپری شدند و ما وارد سرزمین پر عطر و نور مشهد شدیم. اتوبوس ها از مقابل باب شیخ طوسی دور زدند و لحظاتی تأمل کردند تا دانشجویان عرض سلام و ارادتی خدمت سلطان علی بن موسی الرضا کنند. حال و هوای بی نظیری بود. سر از پا نمی شناختیم. چه عجب استقبالی کرد امام رئوف از دلهای پرتلاطم این دانشجویان. باورم نمی شد، بهتر از این را تصور نمی کردم. بعد از استقرار دانشجویان در حسینیه کرامت چند ساعت بعد برنامه افتتاحیه در آمفی تئاتر دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد برگزار گردید. افتتاحیه مزین گردید به قدوم مبارک معاون سیاسی-فرهنگی نهاد رهبری جناب حجت الاسلام میر مجید سید قریشی و میزبانی مهربان جناب حجت الاسلام فروتن مسئول دفتر فرهنگی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد. و بعد برنامه زیارت دسته جمعی از حرم مطهر و نماز مغرب در مقابل ایوان طلای صحن باشکوه انقلاب برگزار شد. قابل وصف نبود. ما که در راه آمدن هیچ باورمان نمی شد، امروز هم که بعد از سفر در حال تحریر این نوشته هستم باز باورم نمی شود. باور کردنی نیست. این اتفاق حتی اگر در عالم رویا هم برایمان اتفاق بیفتد سخت دل انگیز و بغض دل برنده است. چه برسد به اینکه بنده حقیر و مسکین و مستکین به خدمت سرورش نایل آید. صحنه هایی دیده می شد. بوسه بر سنگ حرم، درهای طلایی و آن ضریح منور از شوق دیدار است. از اینکه واقعا نمی دانیم دیگر چه کنیم و این شادی وصف ناپذیر را چگونه بروز دهیم. مانند این است که انسان گمشده اش را بیابد که برایش از خودش هم باارزش تر است آنگاه دوست دارد سینه اش را بشکافد و آن را درون دلش جای دهد. حرم گمشده ایست که تا به او می رسیم دوست داریم هر چه در توان هست ابراز محبت و احساسات کنیم. دور تا دور صحن های زیبای حرم بگردیم صلوات بفرستیم. د رمیان انبوه جمعیت تلاش کنیم تا دست بر ضریح زنیم و شب را بیدار بمانیم تا در رواق غدیر گل های خشک شده حرم را بگیریم. آنقدر اشک بریزیم که از حال رویم. و این عشق است. غرق شدن در اهل بیت. ما این غرق شدن را دوست داریم. این غرق شدن در آب های زمینی نیست این غرق شدن در آسمان است. آسمان. آسمان اینجا در زمین در میان ماست چگونه از او دل برکنیم. چگونه فاصله بگیریم. چه می شود ما را که از حرم برگردیم و دیگر فاصله دلمان با رضا (ع) را زیاد نکنیم. چه می شود. حرم در دل باشد و هیچگاه از دل نرود. چه می شود مهدی ظهور کند تا تمام شیعیان به حضور ائمه با امنیت و آسایش برسند. همه ی این ها را از امام خواستم چون سخت دلگیر بودم از خودم از اینکه در آسایشم و هم کیشانم در عراق و سوریه در چنگال بی رحمان عالم گرفتار. دلم می سوخت آه از دهان بر می آمد و….. ما در سفر مسئولیت دیگر هم داشتیم و آن گذراندن دوره ضیافت اندیشه بود که اصلی ترین هدف به شمار می آمد. و آن توأم بود با برنامه های فرهنگی و آموزشی.

برنامه های فرهنگی و آموزشی در چند روزی که در جوار سلطان علی بن موسی الرضا بودیم به شرح زیر برگزار گردید:
۱. برنامه های آموزشی: کارگاه آشنایی با رسانه، حقوق دانشجویی، جریان شناسی سیاسی، کار فرهنگی و عفاف و حجاب.
۲. برنامه های فرهنگی: مسابقات بین راهی دلنوشته برای امام زمان(عج) و جزوه آداب زیارت و اهل بیت، پخش دعا و مناجات و فیلم های مناسب در بین راه، تهیه ی کارت های ختم قرآن و نهج البلاغه و قرعه کشی، نصب پوستر و انفوگرافی های مختلف در حسینیه و طرح مسابقه از آن ها، پخش جزوه های مختلف فرهنگی و بصیرت افزایی، بازدید از اماکن زیارتی، نمایشگاه ها و اماکن تفریحی در اوقات فراغت.
علاوه بر این ها سعی شده بود از پذیرایی مناسب برای دانشجویان استفاده شود. صبحانه، نهار و شام در حسینیه کرامت و میان وعده ها در بین کلاس ها و بین راه ارائه می شد. میان وعده ها با توجه به جو موجود تهیه شده بودند از جمله: تهیه میوه، بستنی و شربت روزانه یک وعده برای دانشجویان جهت حفظ دمای مناسب بدن و هم چنین کیک و شیرینی یزدی و … . همه این ها برای ایجاد رفاه حال دانشجویان بود که هر چه بهتر از این سفر معنوی و فرهنگی بهره جویند.
در آخر تشکر و قدردانی از امام رضا (ع) که توفیق خدمت به زائرانش را به این کوچک خادمانش ارزانی داشته بود. زیر سایه رحمت خداوند بزرگ باشید. تمام.